Innokkaan messukevät onnistui erinomaisesti

Uutiset & Ajankohtaiset | Innokas

Innokas Medical oli kevään aikana mukana useissa eri messutapahtumissa. Kevään messukalenteri oli ennätyksellisen täysi, kun Innokkaan myynti- ja markkinointitiimi osallistui yhteensä jopa kahdeksaan eri tapahtumaan Suomessa ja ulkomailla.

 

”Kun rakensimme kevään tapahtumakalenteria, halusimme olla erityisen aktiivisia Pohjoismaissa järjestettävien alan messujen ja verkostoitumistilaisuuksien suhteen. Lisäksi Saksassa järjestettävät medical-alan isommat tapahtumat ovat yleensä kiinnostavia, sillä ne keräävät tunnetusti massoittain alan yrityksiä saman katon alle. Evaluoimme Innokkaan kannalta relevantit tapahtumat, joista osaan varasimme ständipaikan ja osassa olimme mukana vierailija-statuksella”, kertaa Innokkaan markkinointipäällikkö Elina Rautiola.

 

Innokkaan messukalenteriin buukattiin keväälle kolme eri tapahtumaa ulkomailta, joista kaksi järjestettiin Saksassa: ensin Innokkaan myyntitiimi matkusti Stuttgartiin dental-alan isoon messutapahtumaan, IDS:ään (International Dental Show), ja hieman myöhemmin MedTEc Europeen. Saksalaisten messujen lisäksi Innokas vieraili Tanskassa järjestetyssä alan verkostoitumistapahtumassa, Medico Bazarissa.

 

”Stuttgartin IDS-messuille osallistuimme ensimmäistä kertaa. Kyseessä on yksi dental-alan isoimmista messuista Euroopassa, joten päätimme käydä paikan päällä tutustumassa tapahtumaan ja siellä mukana olleisiin yrityksiin. Messut olivat kyllä näkemisen ja kokemisen arvoiset – vaikkakin paikalla oli myös paljon pelkästään mekaanisia tuotteita tarjoavia yrityksiä, jotka eivät ole Innokkaan fokuksessa”, kertoo Innokkaan myynnissä asiakkuuspäällikkönä työskentelevä Antti Virtanen.

 

”Medico Bazar oli ulkomaisista tapahtumista meille myös täysin uusi tuttavuus. Tapahtuma kokosi yhteen tanskalaisia alan startup-yrityksiä verkostoitumaan ja esittelemään tuote- ja laiteinnovaatioitaan. Osallistuminen oli todella onnistunut, sillä tapahtumasta tarttui mukaan kourallinen uusia liidejä. Olemme käyneet alustavia keskusteluja Medico Bazariin osallistumisesta uudelleen myös ensi vuonna”, hän jatkaa.

 

Verkostoitumista ja suhteiden ylläpitoa kotimaassa

 

Ulkomaisten messujen lisäksi Innokkaan myynti- ja markkinointitiimi osallistui Suomessa jopa viiteen eri tapahtumaan kevään ja alkukesän aikana: Healthtech Invest Europe sekä Upgraded Life Festival –verkostoitumistapahtumiin Helsingissä, Arrow IoT Summit:iin Vantaalla, Health DemoDate –verkostoitumis- ja messutapahtumaan Oulussa sekä kansainväliseen EMBEC17/NBC17 –konferenssiin Tampereella. Rautiolan mukaan kotimaiset tapahtumat toimivat Innokkaalle hyvänä verkostoitumiskanavana sekä olemassa olevia asiakkaita että yhteistyökumppaneita ajatellen.

 

”Suomen terveysteknologia-alan verkosto on yleisesti hyvinkin aktiivinen osallistumaan Suomen rajojen sisäpuolella järjestettäviin alan tapahtumiin, joten kattava näkyvyys Suomen terveysteknologiakenttään on näissä tapahtumissa yleensä taattu. Lisäksi kotimaiset tapahtumat ovat toimineet meille erinomaisena kanavana tavata olemassa olevia asiakkaita, yhteistyökumppaneita ja muita kontakteja”, Rautiola pohtii.

 

”Messukeväämme oli kaiken kaikkiaan oikein onnistunut ja antoisa. Eri tapahtumissa käytyjen keskustelujen pohjalta avattiin yhteensä reilu kymmenkunta uutta myynticasea jatkoseurantaan, mikä kertonee osaltaan onnistuneista messuvierailuista. Suunnittelemme parasta aikaa jälkimmäisen vuosipuolikkaan messukalenteria - eli nyt pidämme messuilusta pienen kesätauon, ja palaamme verkostoitumaan laajemmin taas syksyn puolella”, hän päättää.

Picture of Elina Ihme
Kirjoittaja Elina Ihme
Head of Marketing and Communications
News