Innokas kulkee määrätietoisesti kohti vuoden 2020 tavoitteita

Uutiset & Ajankohtaiset | Innokas

Innokas Medicalin viime vuoden taloudelliset avainluvut osoittavat, että alalla jatkuvasti kiristynyt kilpailu ei ole vaikuttanut merkittävästi yrityksen toimintaan; Innokas onnistui kasvattamaan jälleen liikevaihtoaan. Kasvun lisäksi yrityksen pidemmän aikavälin tavoitteena on saavuttaa alan johtava edelläkävijän asema markkinoilla.

 

Nykyisin Serres Groupin itsenäisenä tytäryhtiönä toimivan Innokas Medicalin strategia uudistettiin vuoden 2017 aikana. Innokkaan uusi strategia pohjautuu co-creation –ajattelumalliin, joka korostaa lisäarvoa tuottavia kumppanuussuhteita ja yhdessä luomista.

 

”Uudistettu strategiamme antaa meille entistäkin paremmat mahdollisuudet vastata tulevaisuuden haasteisiin sekä markkinoilla tapahtuviin muutoksiin”, kommentoi Innokas Medicalin toimitusjohtaja Jouni Toijala.

 

Strategian uudistamisen myötä Innokkaan pyrkimyksenä on myös palata takaisin vahvan kasvun tielle: yrityksen tähtäimessä on kasvaa vuoteen 2020 mennessä 40 miljoonan euron liikevaihtoa tekeväksi menestyjäksi. Askeleita tähän suuntaan otettiin jälleen vuonna 2017, kun Innokas onnistui kasvattamaan liikevaihtoaan.

 

”Pääsimme viime vuonna liikevaihdollisesti noin 26 miljoonaan euroon, mikä tarkoittaa 18 prosentin kasvua edellisvuodesta”, Toijala kertaa.

 

Liikevaihdon kasvun lisäksi Innokas onnistui pitämään kannattavuutta mittaavan käyttökatteensa plussamerkkisenä.

 

Määrätietoinen strategiatyö kasvun tukena

 

Yrityksen lähivuosien kasvutavoite voidaan nähdä intohimoisena. Toijala kuitenkin uskoo, että pitkäjänteisen co-creation-strategian toteuttaminen avaa Innokkaalle uusia mahdollisuuksia menestyä markkinoilla, mikä tukee luonnollisesti yrityksen kasvua.

 

”Uskomme vahvasti siihen, että co-creation -toimintamalli alkaa yleistyä myös terveysteknologiassa, sillä yhteisessä luomisessa kaikki osapuolet saavat kilpailuetua, ja pystyvät tuottamaan aiempaa enemmän lisäarvoa. Myös Innokas on muuttanut vahvasti toimintatapaansa tämän kulttuurin mukaisesti; perinteisen alihankkijan sijaan tavoittelemme ja tarjoamme nyt strategisia kumppanuuksia. Visiomme on saavuttaa johtava medical-alan co-creation kumppanin asema vuoteen 2020 mennessä”, Toijala kertoo.

 

Hän näkee, että yhteisesti luodun strategian toteuttaminen sekä toiminnan jatkuva edelleen kehittäminen tulevat auttamaan Innokasta saavuttamaan asetetut tavoitteet. Myös ala itsessään luo loistavat lähtökohdat sille, että yrityksen tavoitetila näkyy Innokkaan jokapäiväisessä tekemisessä.

 

”Saavuttaaksemme sekä vuoden 2020 visiomme että kasvutavoitteemme tulemme keskittymään strategiamme toteuttamiseen kuin myös investoimaan organisaatiomme, prosessiemme ja medical-osaamisemme edelleen kehittämiseen”, Toijala kertoo ja jatkaa:

 

”Terveysteknologia on kasvava ala, jolla on suuri merkitys koko ihmiskunnalle: missiomme on auttaa ihmisiä elämään parempi ja pidempi elämä tuottamalla hyviä ja laadukkaita terveysteknologia-alan tuotteita ja palveluita. Tämä on asia, joka motivoi meitä joka päivä kohti vuoden 2020 tavoitteitamme; joka päivä töihin tullessamme saamme tuntea tekevämme oikeasti tärkeää ja merkityksellistä työtä.”

Picture of Elina Ihme
Kirjoittaja Elina Ihme
Head of Marketing and Communications
News