Innokas osallistui helmikuun alussa Tampereella järjestetyille Yrityspäiville. Yrityspäivät on Suomen suurin opiskelijoille suunnattu kontakti- ja rekrytointitapahtuma, joka järjestettiin 1.-2.2. Tampereen yliopistolla sekä Tampereen teknillisen yliopiston kampuksella. Tapahtuma valloitti yliopiston tilat reilun 100 näytteilleasettajayrityksen voimin.
Innokas oli mukana 2.2. Tampereen teknillisellä yliopistolla järjestetyssä tapahtumassa. Innokkaalla oli Yrityspäivillä oma pieni ständipaikka, jonka lisäksi Innokas järjesti tapahtumassa workshop-session opiskelijoille Pako Labyrintista –teemalla.
”Innokkaan järjestämässä workshopissa, Escape Roomissa, opiskelijaryhmä toimi tiiminä ja ratkaisi vihjeiden avulla medikaalituotteen tuotekehitykseen liittyviä tehtäviä. He pääsivät muun muassa ohjelmoimaan robottia edetäkseen labyrintissa. Palkintona tehtävän ratkaisusta koko tiimi sai lahjakortin oikeaan Escape Roomiin”, kertoo Innokkaan suunnittelupalveluiden päällikkö Jenni Tuulos Innokkaan järjestämästä workshopista.
Tuuloksen lisäksi workshopia olivat etukäteen suunnittelemassa, sekä paikanpäällä ohjaamassa, Innokkaan mekaniikkasuunnittelija Robert Ashorn, softaspesialisti Tibor Weber sekä myyntipäällikkö Antti Virtanen. Workshopiin suunnitellut tehtävät eivät olleet helppoja, mutta tästä huolimatta toteutus onnistui loistavasti.
”Opiskelijat kehuivat toteutustamme. Heidän mukaansa workshop oli sopivan haastava, jotta mielenkiinto ratkaista tehtävät säilyi loppuun saakka. Olimme ilmeisesti onnistuneet toteuttamaan jotain erilaista, sillä escape roomissa tunnelma oli todella hyvä ja innostunut. Erityisesti opiskelijaryhmien dynamiikkaa oli mielenkiintoista seurata harjoituksen aikana, sillä vaikeista tehtävistä johtuen tiimitaidot laitettiin workshopissamme todella koetukselle”, Ashorn kertaa.
Innokas verkostoitui myös aktiivisesti omalla ständipaikallaan Festia-talossa opiskelijoiden kanssa. Innokkaan suunnittelu- ja myyntiedustuksen lisäksi Innokasta edustivat tapahtumassa Innokkaan henkilöstöpäällikkö Minna Salomaa ja markkinointipäällikkö Elina Rautiola. Innokkaan ständillä riitti runsaasti kävijöitä koko messupäivän ajan ja erityisesti opiskelijoiden oma-aloitteisuus yllätti Innokkaan edustajat positiivisesti.
”Ständillämme vieraili runsaasti lahjakkaita nuoria. Opiskelijat olivat valmistautuneet tapahtumaan hyvin; he osasivat markkinoida itseään, ja olivat ottaneet etukäteen selvää yrityksestämme, mikä oli meille mukava ja positiivinen yllätys. Minusta oli erityisen hienoa nähdä, miten innolla ja hyvillä valmiuksilla opiskelijat ovat lähdössä työelämään”, Salomaa kertoo.
Innokkaan tiimi kokeekin, että osallistuminen Yrityspäiville oli sekä kannattavaa että onnistunut. Tapahtumassa päästiin käymään keskusteluja usean lupaavan tulevaisuuden talentin kanssa - lisäksi Innokas sai osakseen paljon positiivista huomiota.
”Tällaiset täsmä-tapahtumat ovat hyviä uusien osaajien rekrytoinnin näkökulmasta, sillä vilkkaan messupäivän aikana pääsee hyvin kartalle siitä, millaisia nuoria talentteja alalle on tarjolla. Erityisesti loppuvaiheen opiskelijoita voisi mielellään palkata Innokkaalle esimerkiksi diplomityöntekijöiksi tai harjoittelijoiksi sopiviin tehtäviin kasvamaan medikaalialan tulevaisuuden vahvoiksi osaajiksi”, Salomaa päättää.